ဒီဇင္ဘာလဒုတိယပါတ္ တနဂၤေႏြေန႕..။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ရွစ္မ်က္ႏွာ ေက်ာင္း၀ိုင္း လမ္းကလာခဲ့စဥ္ ေက်ာင္း၀ိုင္းအတြင္းရွိ ဇရပ္ႀကီး ေပၚတြင္အ၀တ္ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခု ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္ ကုိျမင္ေတြ႕ရေလသည္။ “အဂၤ၀ိဇၨာေဗဒင္ဆရာမင္း" တစ္ခါေမး ႏွစ္က်ပ္တစ္မတ္ (၂ိ/၂၅ါး)”တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဇရပ္ႀကီးနားရပ္လ်က္ ဇရပ္အုိႀကီး ေပၚမွ ဆရာမင္းဆိုသူကုိ လွမ္း၍ ၾကည့္လိုက္မိသည္၊ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္လူတစ္ဦးထိုင္ေနသည္။ သူ႕ေရွ႕တြင္ထင္ရူးေသတၱာငယ္တစ္ခုခ်ထား၏။ သူ႕ လက္တြင္းေက်ာက္သင္ပုန္းတစ္ခ်ပ္ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ေစ်းသြားမည့္ အစီအစဥ္ကုိဖ်က္ လ်က္ဇရပ္ေပၚသို႕တက္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို “ေဗဒင္ေမးမလို႕လား…… ထိုင္ပါ…….ထိုင္ပါ…….” ဟုႀကိဳဆိုသည္။ကၽြန္ေတာ္ကဘာမွျပန္မေျပာ၊ ေဗဒင္ေမးခ ၂ိ/၂၅ါးကို သူ႕၏ေသတၱာေပၚတင္လိုက္ သည္။ သူသည္ အိတ္ေဆာင္နာရီအ၀ိုင္းေလးအား ၾကည့္၍ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚတြင္ေရးျခစ္သည္။ ထုိ႕ေနာက္……
“ကုိယ္ေရး ကုိယ္တာထက္ ေဗဒင္ပညာရဲ႕ အေၾကာင္းေမးလုိတယ္ေနာ္”
ကၽြန္ေတာ္သည္ အဂၤ၀ိဇၨာေဗဒင္ပညာရွင္ ဆရာမင္းေဟာေျပာခ်က္အား အထင္ႀကီးသြားမိ ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဗဒင္ပညာ၀ါသနာပါ သူျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ကုိယ္ေရးကုိယ္တာတြက္ခ်က္ ဆန္းစစ္ျခင္းထက္ ေဗဒင္ပညာ၏ အတိမ္အနက္ သေဘာကုိသာ ေလ့လာျခင္း အဓိကျဖစ္ပါသည္။
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမသိဘူး၊ မျမင္ဖူးပါလ်က္ ေဟာေျပာလုိက္ျခင္းမွာ ေဗဒင္ပညာအရ ေဟာေျပာ လုိက္ျခင္းျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာမင္းကိုေလး စားသြားမိသည္။
“ႀကိဳက္သလိုေမးပါ၊ ဆရာသိသမွ်ေဟာေျပာ ရတာဘဲ” ဆရာမင္းကေျပာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္သိသမွ် အဂၤ၀ိဇၨာမွာ အခ်ိန္တိုင္ အဓိကထားတယ္လို႕သိရပါတယ္၊ အကယ္၍ ေသာၾကာအခ်ိန္မွာ တစ္ၿပိဳင္နက္ေရာက္လာတဲ့ ေသာၾကာသံုးဦး ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ အေဟာတူ မထြက္ပါလား ခင္ဗ်ား”
“ေၾသာ္ဒါလား……အဂၤ၀ိဇၨာ အခ်ိန္တိုင္တစ္ တိုင္ရဲ႕အား၊ တစ္နာရီခြဲရွိတယ္။ မိတ္ေဆြ ေျပာသလို ေသာၾကာအခ်ိန္၊ ေသာၾကာ၊ ဗုဒၶ၊စေႏၵာ၊ေသာရီ၊ ဂုရု၊ ေသာမ၊ သူရဇၨစတဲ့ ေဇာက္တုိင္မွာ ေသာၾကာေန႕ သားသံုးဦးကေမးတယ္။
ေသာၾကာအခါ ေသာၾကာသားလား ေမးေတာ့ ႀကီး
ကဲသူဖခင္က်န္းမာေရးထိခိုက္ေနမယ္ေပါ့။သူ႕အတြက္ေငြကုန္ေနတယ္ေလ…စတဲ့ ေဟာကြင္းေဟာ
ကြက္ထြက္တယ္ေပါ့၊ အခ်ိန္တစ္နာရီခြဲအထိတုိင္ အားရွိ၂ေနတယ္ဟုတ္လား၊ ေသာၾကာသားေမးသူတိုင္းအတူ၊အေဟာျဖစ္မေနဘူးလားေပါ့၊ဟုတ္တယ္ေနာ္…
”ကၽြန္ေတာ္ကေခါင္းညိတ္ျပလုိက္သည္။
“အျခားအျခား ေဗဒင္ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အယူအဆကို မေျပာလိုပါဘူး၊ ဆရာ့အေတြ႕အႀကံဳအရေတာ့ အဂၤ ၀ိဇၨာတုိင္ေတြ ေန႕တုိင္အခါတိုင္တြင္ မကဘူးလာ ေရာက္ေမးသူရဲ႕မ်က္ႏွာမူထိုင္ရာကိုပါ တုိင္ထူတယ္၊ ေသာၾကာသားသံုးဦးဟာ ေဗဒင္ေဟာသူကို မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္ခဲတယ္။ ဥပမာ ေသာၾကာသားတစ္ဦးက တနဂၤေႏြေထာင့္မ်က္ႏွာမူယင္ သူရဇၨ၊ ဗုဒၶ၊ စေႏၵာ၊ ေသာရီ၊ ဂုရု၊ ေသာမစတဲ့ နမိတၱံတိုင္ထူေဟာမယ္၊ ေသာၾကာသားတစ္ဦးက တနလာၤအရပ္ မ်က္ႏွာမူခဲ့ ရင္စေႏၵာ၊ ေသာရီ၊ ဂုရု၊ ေသာမ၊ သူရဇၨေပါ့၊ ဆရာ့ သေဘာကေတာ့ အဂၤ၀ိဇၨာအေဟာတိုင္မ်ားကုိ အမ်ိဳး မ်ိဳးထူၿပီး ေဟာတယ္၊ ေန႕နဲ႕အခါတိုင္ကုိ တြဲၿပီးအား ျဖည့္တိုင္၊ နိမိတ္တိုင္ေပါ့၊ ဆရာကေတာ့ ၿဂိဳဟ္ပရိယာယ္ကို အေလးထားတယ္၊ ေဗဒင္ပညာအေဟာကၽြမ္းက်င္ခ်င္ယင္ အေဟာပိုင္းရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ ၿဂိဳဟ္ပရိယာယ္ေတြကို ပုိင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိဖို႕လိုတယ္၊ တနဂၤေႏြကို အဖၿဂိဳဟ္ပရိယာယ္သိရံုမၿပီးဘူး၊ ေဆးရံု ဆိုတဲ့ အေဟာသိရမယ္။ တနဂၤေႏြနဲ႕ေအာက္တန္း က်ယင္ေဆးရံုတက္ရတတ္တယ္၊ အဖကဲ့သို႕ပုဂၢိဳလ္ ႀကီးတဲ့သူရဲ႕က်န္းမာေရးဂရုစိုက္ရမယ္ေပါ့……..”
ဆရာမင္းက ခဏနားၿပီး ဆက္ေျပာသည္။
“မိတ္ေဆြေဆြးေႏြးတဲ့ တိုင္အခါေဟာကိန္း ထုတ္မယ္၊ ေသာၾကာသားသံုးဦး ေသာၾကာအခါ ေဗဒင္လာေမးတယ္၊ ေသာၾကာသားတစ္ေယာက္က တနဂၤေႏြဘက္ မ်က္ႏွာမူ၊ တစ္ဦးကတနလၤာဘက္ မ်က္ႏွာမူ၊ တစ္ဦးကေသာၾကာဘက္ကိုမ်က္ႏွာမူ ေတာ့မ်က္ႏွာမူရာ နိမိတ္တိုင္ေတြထူပါ၊ မူလတိုင္မ်ား ျဖစ္တဲ့အခါတုိင္နဲ႕ယွဥ္တုၿပီး အေဟာထြက္ရတယ္..”
ကၽြန္ေတာ္သည္ဆရာမင္းႏွင့္ ေတြ႕ရေသာ ေၾကာင့္ (၁)ေဗဒင္ပညာတြင္ၿဂိဳဟ္၊ (၂)အခါတိုင္တခု အတိုင္းအတာအတြင္း ေန႕နံသားအတူ ေမးျမန္းက သူတို႕၏ဟန္ပန္အမူအရာ၊ မ်က္ႏွာမူရာ အရပ္ေဒသ ကုိအဓိကထား နိမိတ္တိုင္ထူေဟာေျပာျခင္းျပဳရမည့္ အေၾကာင္းေဗဒင္ပညာဗဟုသုတမ်ားရခဲ့ေၾကာင္းကို ေ၀ဂၤမွတစ္ဆင့္တင္ျပအပ္ပါသည္။
No Response to "လမ္းေဘးေဗဒင္ဆရာ"
Add Your Comment